Terug
Gepubliceerd op 03/05/2024

2024_GR_00107 - Vaststelling van de lastvoorwaarden voor de periodieke keuring van toestellen (3 percelen) gedurende maximaal 5 jaar - Goedkeuring

Gemeenteraad
di 30/04/2024 - 19:30 Raadzaal gemeentehuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Veerle Vincke, voorzitter; Marc Van de Vijver, burgemeester; Filip Kegels, schepen; Katrien Claus, schepen; Boudewijn Vlegels, schepen; Ingeborg De Meulemeester, schepen; Inge Brocken, raadslid; Roger Heirwegh, raadslid; Werner Maes, raadslid; Johan Smet, raadslid; Andre Buyl, raadslid; Ann Cools, raadslid; Issam Benali, raadslid; Lien Van Dooren, schepen; Dominique Tielens, raadslid; Karolien Weekers, raadslid; Stijn De Munck, raadslid; Laura Staut, schepen; Jeroen Verhulst, schepen; Koen Maes, raadslid; Lientje De Schepper, raadslid; Annick Van de Vyver, raadslid; Kathleen De Schepper, raadslid; Bram Massar, raadslid; Leen Van Laere, raadslid; Jan Creve, raadslid; Jozef Schelfhout; Debbie Vlaeminck; Victor Catry, raadslid; Guy Tindemans, raadslid; Hilde Maes, Raadslid; Annelies Van de Vyver, Raadslid; Jo Van Duyse, algemeen directeur

Verontschuldigd

Marijke De Graef, raadslid; Jan Van De Perre, raadslid; Méline Rovillard, raadslid

Secretaris

Jo Van Duyse, algemeen directeur

Voorzitter

Veerle Vincke, voorzitter
2024_GR_00107 - Vaststelling van de lastvoorwaarden voor de periodieke keuring van toestellen (3 percelen) gedurende maximaal 5 jaar - Goedkeuring 2024_GR_00107 - Vaststelling van de lastvoorwaarden voor de periodieke keuring van toestellen (3 percelen) gedurende maximaal 5 jaar - Goedkeuring

Motivering

Inhoudelijke toelichting

Vanuit de Dienst interne preventie wordt voorgesteld een raamovereenkomst op te starten voor de periodieke keuring van toestellen. Volgende percelen worden onderscheiden:

  • perceel 1: keuren van ladders en stellingen
  • perceel 2: keuren van hef-, hijs- en valbeveiliging
  • perceel 3: keuren van poorten

Met het oog op de fusie in 2025 wordt voorgesteld deze opdracht  aan te besteden waarbij gemeente Beveren optreedt als aankoopcentrale voor OCMW Beveren, gemeente Kruibeke, AGB Kruibeke, OCMW Kruibeke, gemeente Zwijndrecht en OCMW Zwijndrecht.
Gemeente Beveren trekt deze procedure aangezien de afnames hier het grootst zijn.

Het betreft een raamovereenkomst voor maximaal 5 jaar gezien deze looptijd een volledige cyclus representeert (afwijking op de maximale looptijd van 4 jaar).
De raming voor deze opdracht bedraagt 216 250 EUR exclusief btw of 261 662,50 EUR inclusief 21% btw.

De opdracht wordt gegund bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking. Deze procedure impliceert dat de opdracht nationaal wordt gepubliceerd, en er dus geen partijen worden aangeschreven.

Juridische grond

× het decreet Lokaal Bestuur,  artikel 56 §3;
× de wet overheidsopdrachten van 17 juni 2016, artikel 41, § 1, 1°
× de wet overheidsopdrachten van 17 juni 2016, artikel 2, 6°;
× de uitvoeringsbesluiten en onderrichtingen ter zake.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

tot de periodieke keuring van toestellen (3 percelen) gedurende maximaal 5 jaar, waarbij de gemeente Beveren optreedt als aankoopcentrale.  

Artikel 2

de lastvoorwaarden vast te stellen en de raming gedurende een periode van maximaal 5 jaar goed te keuren voor de som van 216 250 EUR exclusief btw of 261 662,50 EUR inclusief 21% btw.

Artikel 3

als gunningswijze de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking te kiezen.