In zitting van 5 oktober 2020 heeft het college van burgemeester en schepenen beslist de plaatsingsprocedure voor de opdracht 'Verbindingsriolering Melselestraat' stop te zetten en opnieuw aan te besteden.
Het bijzonder bestek werd aangepast:
Hoofdstuk 1 - administratieve voorwaarden
* De teksten werden herschreven om over te gaan naar een 1-traps procedure met aannemersscore Aquafin. De minimum gevraagde score is “0”.
* Aquafin wenst een zo eenvoudig mogelijk bestek. Er wordt dus enkel een klasse 8 gevraagd met erkenning C1 of E1. Er mogen geen andere kwaliteitseisen (“technische draagkracht) gevraagd worden van onderaannemers, dus ook geen UEA van onderaannemers. Ook mag er niet worden verduidelijkt wat de minimum klasse van een onderaannemer moet zijn die de hoofdaannemer moet hanteren bij het bestellen van een werk.
* Het minder-hinderplan mag niet toegevoegd worden bij de inschrijving, dat wordt in uitvoering opgevraagd.
* Het ondertekend charter werftransport wordt wel nog opgevraagd bij de offerte, enkel niet als een uitsluitingscriterium
Hoofdstuk 2 - algemene voorwaarden
* het bestek werd herschreven zonder de visie van de nieuwe Leidraad Nutsleidingen.
De vernieuwde samenwerkingsovereenkomst vervangt de tussen Aquafin en Beveren gesloten samenwerkingsovereenkomst dd. 17 maart 2009.
17 JUNI 2016. - Wet inzake overheidsopdrachten
14 JANUARI 2013. - Koninklijk besluit tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten
dit punt bij hoogdringendheid te behandelen
de aangepaste lastvoorwaarden en gunningswijze goed te keuren.
de vernieuwde samenwerkingsovereenkomst goed te keuren.