Terug
Gepubliceerd op 04/11/2020

2020_GR_00265 - Vernieuwen telefonie in kader van verhuis naar het nieuwe Administratief Centrum - Goedkeuring

Gemeenteraad
di 27/10/2020 - 19:30 schouwburgzaal Ter Vesten
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Veerle Vincke, Marc Van de Vijver, Filip Kegels, Boudewijn Vlegels, Raf Van Roeyen, Ingeborg De Meulemeester, Dirk Van Esbroeck, Roger Heirwegh, Werner Maes, Johan Smet, Andre Buyl, Ernest Smet, Marijke De Graef, Ann Cools, Issam Benali, Lien Van Dooren, Jens De Wael, Dominique Tielens, Karolien Weekers, Stijn De Munck, An Vermeulen, Koen Maes, Heidi Werrens, Annick Van de Vyver, Kathleen De Schepper, Méline Rovillard, Katty Schelfhout, Jan Creve, Jan Noppe

Verontschuldigd

Katrien Claus, Inge Brocken, Jan Van De Perre, Laura Staut, Jeroen Verhulst, Lientje De Schepper, Jozef Schelfhout

Secretaris

Jan Noppe

Voorzitter

Veerle Vincke
2020_GR_00265 - Vernieuwen telefonie in kader van verhuis naar het nieuwe Administratief Centrum - Goedkeuring 2020_GR_00265 - Vernieuwen telefonie in kader van verhuis naar het nieuwe Administratief Centrum - Goedkeuring

Motivering

Inhoudelijke toelichting

In het kader van de verhuis naar het nieuwe AC moet de telefonie vernieuwd worden. Dit gebeurt samen met de politiediensten WaNo.

Er wordt geprobeerd om zoveel mogelijk telefoontoestellen te recupereren voor de Politie. Dit zijn toestellen die vervangen worden door softphones op de gemeente.

De politiediensten WaNo werken sinds eind oktober 2019 met een tijdelijke oplossing. Voor deze oplossing werd een contract afgesloten voor 1 jaar (testperiode/POC). Na tussentijdse evaluatie blijkt nu dat het product niet voldoet aan de verwachtingen. Het uitblijven van de beloofde opname-apparatuur is één van de redenen waarom de politiezone niet wenst verder te gaan met de huidige oplossing.

Vandaar wordt er voorgesteld een dossier op te starten via de kanselarij van de 1ste minister.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op 370 000 EUR exclusief btw of 447 700 EUR inclusief 21% btw op 4 jaar.

De kostprijs omvat o.a.:

  • het leveren van de diverse hardware m.b.t. de telefooncentrale;
  • het leveren van een opname-apparatuur voor de Politie;
  • het leveren van +- 500 soft-phones (uitrol over langere termijn);
  • het implementeren van een firewall;
  • de dienstverlening betreffende: professionele cloud services;
  • het organiseren van een 3 daagse training;
  • het afroepen van meerdere reserve dagen voor de implementatie en configuratie van de telefooncentrale;
  • het aanleveren van de nodige licenties (OTEC) voor alle telefonie apparatuur;
  • een onderhoudscontract voor alle hardware.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.

Er wordt via het raamcontract van de kanselarij van de 1ste minister hiervoor een mini-competitie georganiseerd.

Het dossier zal worden voorgelegd aan de Politiezone voor een delegatiebesluit.

De dienst Informatica geeft een gunstig advies.

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36, en meer bepaald artikels 2, 6° en 47 §2 die de aanbestedende overheden vrijstelt van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren wanneer ze een beroep doen op een aankoopcentrale en artikel 43.

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

principieel tot het vernieuwen van de telefonie in kader van verhuis naar het nieuwe Administratief Centrum.

Artikel 2

de lastvoorwaarden vast te stellen en de raming goed te keuren voor de som van 370 000 EUR exclusief btw, of 447 700 EUR inclusief btw op 4 jaar.

Artikel 3

als gunningswijze de openbare procedure (aankoopcentrale) te kiezen.