In het kader van de dienstverlening/openingsuren van het nieuw gemeentehuis, is de insteek om de openingsuren van het sociaal huis en het gemeentehuis op elkaar af te stemmen in het nieuwe gebouw.
Dit houdt in dat er enerzijds een baliewerking zal zijn voor bepaalde diensten (afdeling vrije tijd en afdeling maatschappelijke dienstverlening) op zaterdag (wijziging uurrooster).
En anderzijds dat er één gemeenschappelijke verlofregeling ivm brugdagen van toepassing zal zijn op alle medewerkers van het gemeentehuis (ipv de afwijkende verlofregeling van het sociaal huis).
Het voorstel werd voorgelegd aan de syndicale organisaties op 27 april 2021 met een positief advies tot gevolg.
nvt
akkoord te gaan om het arbeidsreglement te wijzigen (ifv baliewerking op zaterdag) alsvolgt:
1. administratief personeel
x Het administratief personeel valt onder de toepassing van het systeem van variabele werktijd en maakt gebruik van het uniforme glijtijdsysteem voor de administratie.* baliemedewerkers afdeling vrije tijd
* baliedemedewerkers afdeling maatschappelijke dienstverlening
akkoord te gaan om de regeling met betrekking tot de brugdagen van toepassing te maken op de medewerkers van de afdeling maatschappelijke dienstverlening.