Terug
Gepubliceerd op 06/07/2021

2021_GR_00171 - Wijziging arbeidsreglement inzake wijziging uurrooster in functie van baliewerking op zaterdag - Goedkeuring

Gemeenteraad
di 29/06/2021 - 19:30 Raadzaal in het nieuw gemeentehuis, Gravenplein te Beveren
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Veerle Vincke, voorzitter; Marc Van de Vijver, burgemeester; Filip Kegels, schepen; Katrien Claus, schepen; Boudewijn Vlegels, schepen; Raf Van Roeyen, schepen; Dirk Van Esbroeck, schepen; Roger Heirwegh, raadslid; Werner Maes, raadslid; Johan Smet, raadslid; Andre Buyl, raadslid; Ernest Smet, raadslid; Marijke De Graef, raadslid; Ann Cools, raadslid; Issam Benali, raadslid; Lien Van Dooren, raadslid; Jens De Wael, raadslid; Dominique Tielens, raadslid; Karolien Weekers, raadslid; Stijn De Munck, raadslid; An Vermeulen, raadslid; Laura Staut, raadslid; Jeroen Verhulst, raadslid; Koen Maes, raadslid; Lientje De Schepper, raadslid; Annick Van de Vyver, raadslid; Kathleen De Schepper, raadslid; Méline Rovillard, raadslid; Katty Schelfhout, raadslid; Leen Van Laere, raadslid; Jan Creve, raadslid; Jozef Schelfhout; Jo Van Duyse, algemeen directeur

Afwezig

Inge Brocken, schepen

Verontschuldigd

Ingeborg De Meulemeester, schepen; Jan Van De Perre, raadslid

Secretaris

Jo Van Duyse, algemeen directeur

Voorzitter

Veerle Vincke, voorzitter
2021_GR_00171 - Wijziging arbeidsreglement inzake wijziging uurrooster in functie van baliewerking op zaterdag - Goedkeuring 2021_GR_00171 - Wijziging arbeidsreglement inzake wijziging uurrooster in functie van baliewerking op zaterdag - Goedkeuring

Motivering

Inhoudelijke toelichting

In het kader van de dienstverlening/openingsuren van het nieuw gemeentehuis, is de insteek om de openingsuren van het sociaal huis en het gemeentehuis op elkaar af te stemmen in het nieuwe gebouw.

Dit houdt in dat er enerzijds een baliewerking zal zijn voor bepaalde diensten (afdeling vrije tijd en afdeling maatschappelijke dienstverlening) op zaterdag (wijziging uurrooster). 

En anderzijds dat er één gemeenschappelijke verlofregeling ivm brugdagen van toepassing zal zijn op alle medewerkers van het gemeentehuis (ipv de afwijkende verlofregeling van het sociaal huis).

Het voorstel werd voorgelegd aan de syndicale organisaties op 27 april 2021 met een positief advies tot gevolg.

Juridische grond

nvt

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

akkoord te gaan om het arbeidsreglement te wijzigen (ifv baliewerking op zaterdag) alsvolgt:

1.     administratief personeel 

x Het administratief personeel valt onder de toepassing van het systeem van variabele werktijd en maakt gebruik van het uniforme glijtijdsysteem voor de administratie.
x Voor de personeelsleden die op regelmatige basis weekend- en avondprestaties leveren, worden deze als normale arbeidstijd beschouwd. Deze prestaties worden onmiddellijk gecompenseerd tijdens de daaropvolgende week. Omwille van dienstbelang en mits goedkeuring door de algemeen directeur kan door de leidinggevende van deze regeling afgeweken worden.
Het betreft volgende functiegroepen:
* baliemedewerkers burgerzaken
* baliemedewerkers infodienst
* baliemedewerkers stedenbouw
* baliemedewerkers onthaal

* baliemedewerkers afdeling vrije tijd

* baliedemedewerkers afdeling maatschappelijke dienstverlening

Artikel 2

akkoord te gaan om de regeling met betrekking tot de brugdagen van toepassing te maken op de medewerkers van de afdeling maatschappelijke dienstverlening.